Jagatud tööruumi etikett – 7 viisi, kuidas olla hea toanaaber

Jagatud tööruum ja ühiskontorid on suurepärased kohad koostööks ja töömotivatsiooni üleval hoidmiseks. Või tüütu kohustus mis võib su igapäevaselt energiast tühjaks imeda. Kaastöötajatega arvestamine ja viisakust jagatud kontoriruumides aitab tagada, et kõigil—ka sinul—oleks meeldiv ja produktiivne päev.

Siin on seitse lihtsat ühiskontori käitumisreeglit mille järgimine aitab muuta igapäevase koos töötamise sujuvamaks:

1. Müra väsitab 

Avatud tööruumid on suurepärased motivatsiooni hoidjad ning soodustavad koostööd. Kuid pidev ümbritsev mürataust võib kergesti hakata väsitama. Kasuta telefonikõnedeks ja virtuaalseteks koosolekuteks kõrvaklappe. Hoia vesteldes rahuliku hääletaset ning pikemateks aruteludeks kasuta koosolekuruumi või leia vaiksem nurk.

2. Austa isiklikku ruumi

Mitte kõik ei soovi igal hetkel vestelda. Kui keegi kannab kõrvaklappe, jäta ta rahule! Sama kehtib ka kiire intensiivselt trükkimise või süvenenult lugemise kohta – inimene on keskendunud ja see ei ole isiklik (tõenäoliselt).

3. Ise teed, ise korrastad– su ema ei tööta siin

Ole viisakas ühisköögi, koosolekuruumi ja tööpindade kasutaja. Ühiskontori hot-desk toas võib vabalt liikuda teisele vabale töökohale kui tuju tuleb. Kui väsid istumisest, tööta seistava laua taga või aias. Kuid töökohalt lahkudes korrasta see, et järgmine inimene saaks seda kasutada.

Ära jäta oma kohvitasse igalepoole vedelema. Korista enda järelt, korrasta oma ala ja puhasta pind, mida kasutasid nii kontoris, köögis kui vannitoas.

4. Vähem lõhnu on parem

Tugevad parfüümid, tugevalt parfümeeritud kehatoodete ja toidulõhnad (nt kala) võivad teisi häirida. Pööra tähelepanu isiklikule hügieenile. Kehalõhnad kitsas ruumis muutuvad kiiresti ebameeldivaks. Kasuta deodoranti ning söö selleks ettenähtud alas.

5. Jagatud resursid on kõigile kasutamiseks

Väldi konverentsiruumide, telefonialade ja koosolekunurkade monopoliseerimist. Kui oled broneerinud koosolekuruumi või telefonikabiini kasutuse, pea kinni broneeritud aegadest. 

6. Suhtlus on võti

Kui midagi sind häirib, tõstata teema sõbralikult ja rahulikult. Või küsi tööruumi haldaja abi. Selge suhtlus aitab vältida ebavajalikku pinget.

7. Ole kaasav ja seltskondlik

Naeratus, sõbralik tervitus või jagatud kohvipaus aitavad luua positiivse ja kaasava õhkkonna. Viisakus ja vastastikune arvestamine on rohkem kui lihtsalt näpuga reeglites järje ajamine. Võimalusel osale seltskondlikel üritustel. Inimesed on erinevad ning neid tundma õppides annad sa endale võimaluse leida parimad viisid koos töötamiseks ja koostööks. 

Need lihtsad juhised aitavad luua töökeskkonna, kus kõik saavad koos edukalt tegutseda – koha, kus inimesed tunnevad end mõnusalt. Veidike lahkust ja mõistvust aitab palju!

Veeriku Ühiskontori avatud tööala valgusküllases ja rahulikus keskkonnas. Mugavad lauad ja toolid sobivad nii individuaalseks tööks kui ka koostööks. | Veeriku Coworking’s open workspace in a bright and peaceful environment. Comfortable desks and chairs are ideal for both individual work and collaboration.
Leia endale ideaalne töökoht – avatud ja paindlik keskkond ootab sind!

etEesti