Jagatud tööruumi etikett – 7 viisi, kuidas olla hea toanaaber
Jagatud tööruum ja ühiskontorid on suurepärased kohad koostööks ja töömotivatsiooni üleval hoidmiseks. Või tüütu kohustus mis võib su igapäevaselt energiast tühjaks imeda. Kaastöötajatega arvestamine ja viisakust jagatud kontoriruumides aitab tagada, et kõigil—ka sinul—oleks meeldiv ja produktiivne päev.
Siin on seitse lihtsat ühiskontori käitumisreeglit mille järgimine aitab muuta igapäevase koos töötamise sujuvamaks:
1. Müra väsitab
Avatud tööruumid on suurepärased motivatsiooni hoidjad ning soodustavad koostööd. Kuid pidev ümbritsev mürataust võib kergesti hakata väsitama. Kasuta telefonikõnedeks ja virtuaalseteks koosolekuteks kõrvaklappe. Hoia vesteldes rahuliku hääletaset ning pikemateks aruteludeks kasuta koosolekuruumi või leia vaiksem nurk.
2. Austa isiklikku ruumi
Mitte kõik ei soovi igal hetkel vestelda. Kui keegi kannab kõrvaklappe, jäta ta rahule! Sama kehtib ka kiire intensiivselt trükkimise või süvenenult lugemise kohta – inimene on keskendunud ja see ei ole isiklik (tõenäoliselt).
3. Ise teed, ise korrastad– su ema ei tööta siin
Ole viisakas ühisköögi, koosolekuruumi ja tööpindade kasutaja. Ühiskontori hot-desk toas võib vabalt liikuda teisele vabale töökohale kui tuju tuleb. Kui väsid istumisest, tööta seistava laua taga või aias. Kuid töökohalt lahkudes korrasta see, et järgmine inimene saaks seda kasutada.
Ära jäta oma kohvitasse igalepoole vedelema. Korista enda järelt, korrasta oma ala ja puhasta pind, mida kasutasid nii kontoris, köögis kui vannitoas.
4. Vähem lõhnu on parem
Tugevad parfüümid, tugevalt parfümeeritud kehatoodete ja toidulõhnad (nt kala) võivad teisi häirida. Pööra tähelepanu isiklikule hügieenile. Kehalõhnad kitsas ruumis muutuvad kiiresti ebameeldivaks. Kasuta deodoranti ning söö selleks ettenähtud alas.
5. Jagatud resursid on kõigile kasutamiseks
Väldi konverentsiruumide, telefonialade ja koosolekunurkade monopoliseerimist. Kui oled broneerinud koosolekuruumi või telefonikabiini kasutuse, pea kinni broneeritud aegadest.
6. Suhtlus on võti
Kui midagi sind häirib, tõstata teema sõbralikult ja rahulikult. Või küsi tööruumi haldaja abi. Selge suhtlus aitab vältida ebavajalikku pinget.
7. Ole kaasav ja seltskondlik
Naeratus, sõbralik tervitus või jagatud kohvipaus aitavad luua positiivse ja kaasava õhkkonna. Viisakus ja vastastikune arvestamine on rohkem kui lihtsalt näpuga reeglites järje ajamine. Võimalusel osale seltskondlikel üritustel. Inimesed on erinevad ning neid tundma õppides annad sa endale võimaluse leida parimad viisid koos töötamiseks ja koostööks.
Need lihtsad juhised aitavad luua töökeskkonna, kus kõik saavad koos edukalt tegutseda – koha, kus inimesed tunnevad end mõnusalt. Veidike lahkust ja mõistvust aitab palju!
